Frågestund - vintertid avslutas

När fyller du år??? Idag ;) 97-12-08

Hur gammal är du??? 16

Vad heter du i mellannamn??? Anna och Mimmi

Vad har du för djur??? En bondkatt som heter Skrållan och en Finsk lapphund vid namn Ailis :)

Vart går du i skolan??? Jag går första året på gymnasiet och pluggar Naturbrukslinjen hästhållning på Nuntorp i Brålanda

Skulle inte du raka håret i söndags? Jo det är helt rätt, det skulle jag egentligen ha gjort. Men det var ingen som orkade åka in och köpa en hårtrimmern förra helgen så det blev inte så. Skulle egentligen åkt in idag istället men eftersom det är typ snöstorm just nu så får vi se hur det blir med det :P

Hur trivs du på skolan? Jag trivs jättebra på Nuntorp. Det är en liten och mysig skola i min smak och folket är väldigt trevliga osv :3 Dessutom är det nästan inget plugg över huvud taget just nu och det är ganska lätt att få bra betyg vilket är ett stort plus då plugga verkligen inte är min grej!

Är det kul att bo på internat och hur fungerar det? Kul och kul kan jag väl kanske inte påstå att det är. Ganska segt och så men jäkligt gött att bara kunna gå och lägga sig när man känner för det liksom ;) Hur det fungerar har jag inte riktigt koll på faktiskt :S Jag bara bor där måndag-fredag och får mat serverad när mamma och pappa betalar in pengar varje månad (Y) Haha nej men alltså jag vet inte riktigt hur du menar det är inte så komplicerat helt enkelt.

Hur kommer det sig att du började rida Leggur? Ida som äger Leggur började i min klass efter höstlovet och hade då med sig sin islänning hit. Line som också har sitt häst på skolan tyckte att det kunde vara kul ifall jag kunde låna någons häst någon dag så att vi kunde rida ut en sväng tillsammans eller så. Så jag frågade Ida ifall jag kanske bara kunde låna Leggur någon dag och skritta ut en sväng tillsammans med Line, och det visade sig att Ida skulle behöva rätt mycket hjälp med Leggur då hon själv inte alltid får tiden att räcka till. Sagt och gjort. Jag testade att ta en lektion för Ida med Leggur redan veckan därpå och vi kom ganska bra överrens så vi bestämde att jag skulle börja rida honom varje måndag och torsdag :) Sen blir det ju mer eller mindre var klart, ifall Ida är sjuk någon dag hjälper jag självklart till och ifall det är tex en måndag men jag inte orkar rida den dagen så kanske han får stå då. Vi är lite flexibla med andra ord!

Vad är din favoritmaträtt? Oxfilé, pommes och beasås :3

Vad vill du jobba med i framtiden? Något med omsorg tror jag. Alltså antingen ta hand om barn på en förskola, eller kanske handikappade, kanske gamla människor på ett ålderdomshem, eller bara vuxna som behöver någon slags hjälp.

Beskriv Leggur i sättet också :) Leggur är en liten energifylld islänning som älskar att mysa och bli ompysslad. Han är ganska liten men har en enorm personlighet, det gäller att lära känna honom och få en bra gemenskap med honom. Han kan vara lite nervig och stressad på grund av hans tidigare bakgrund men är man själv sansad så brukar det gå ganska bra ändå. I ridningen försöker han göra sitt bästa och kan bli ganska frustrerad ifall han inte förstår, men då är det bara att samla ihop honom och börja om eller testa något annat som avlastning en stund. Han har inte så mycket kondition eller muskler än så länge så han är ganska tanig, men vi gör så gott vi kan för att han ska få lite underull och bli lite rundare om magen så att vi sedan kan göra om den energin till muskler :) Han är en helt underbar liten ponny när man lär känna honom och jag har nog aldrig sett en sötare häst med mustasch och allt!

När kommer du snagga dig? Så snart jag köpt en trimmer ;)

Varför har du fått en ko? Haha att vi fick adoptera var sin kalv på skolan är för att vi ska använda korna i våran utbildning. Vi kommer följa kalvarna i deras uppväxt och se till att de växer som de ska och mår bra :) När de sedan är ca. 1 år och 3 månader ska vi även få seminera våra då kvigor så att de i sin tur kan få nya kalvar :)


Xoxo Julia <3


Kommentarer
Anonym

får ni behålla eran ko sedan när du slutar skolan?

2013-12-09 @ 17:21:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

likenobody.blogg.se

Mitt namn är Julia, jag är 15 år och bor hos min familj i en liten villa. Går i skolan och är precis som alla andra. Eller?

RSS 2.0