Att ha eller inte ha - smink

Kom hem för en stund sen, va ju med Anna och red lilla Hæra. Red barbacka som vanligt så blir jag inte lika kall och tränar upp balansen lite, det behövs. Testade lite galoppfattningar och vänster galopp va lika svår som vanligt... Får ta någon dag igen när det blir lite varmare och bara träna upp hennes muskler i den sidan. Behöver även träna på att ställa och böja henne. Bra mål :} Men nu ska jag berätta om den lilla patetiska kommentaren jag hörde igår!

Stod som vanligt och väntade på bussen tillsammans med alla dessa folk som också alltid står där. Bland annat är det 5 tjejer (fjortisar host) från 7:an som går på där. 3 av tjejerna, vill inte nämna namn, stod där och väntade när tjej nr 4 och 5 kommer gående. Tjej nr 4 som alltid annars är lika dränkt i smink som de andra har idag inget smink. Jag ser det men reagerar inte direkt över det förrän tjej nr 3 slänger den spydiga kommentaren "Varför har du inget smink på dig!?" och låter jätte frustrerad som om det vore världens mest fruktansvärda grej -.-' Blir så irriterad, låt henne gå utan smink om hon vill det, vad är problemet!?

Jag fattar seriöst inte folk som håller på och fixar sig jättemycket inför skolan. Okej om man vill vara fin till helgen om man ska ut och träffa folk och grejer, men skolan hallå eller? Ni är där för att plugga och lära er och HA KUL! Inte för att gå och visa upp er som om det vore värsta modevisningen. Jag förstår om man kanske vill se lite fräsch ut när man går till skolan och ska träffa alla vänner, men att dränka håret i hårspray och kleta ner hela ansiktet i smink är inte ett dugg fräscht! Det ser bara äckligt ut :S Är det för att locka till er killarnas uppmärksamhet så tror jag faktiskt inte att så många tycker att det är jättesnyggt ärligt talat. Visst, ni får uppmärksamhet men av helt anda anledningar! Får ni bättre självförtroende genom att gömma er bakom denna masken av lager med gegga så borde ni seriöst träna upp ert självförtroende, för när ni kommer ut i den riktiga världen utanför lekplatsens galler, så måste ni klara av det utan att gömma er, ni måste inse att ni är fina ändå. Killen som gillar er för sminket och kläderna är inte den rätta killen för er, inte för någon. Den killen är rent ut sagt en idiot om han gör det!

Mitt råd till er: Sminka er inte i överdrift för då finns risken att ni får sånna här spydiga kommentarer om ni någon dag känner för att gå till skolan bara som ni är, helt utan allt detta spackel. Och jag kan tänka mig att det inte är så kul att starta dagen med det.

Dagens kom ihåg: Alla är vackra! Jag är vacker, hon är vacker, han är vacker, och just DU som läser detta nu är den vackraste människa jag någonsin träffat :*

Xoxo Julia <3



Kommentarer
Ida

Sjukt bra inlägg Julia <3 fin är du!!

2013-02-13 @ 22:23:03
URL: http://iiidas.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

likenobody.blogg.se

Mitt namn är Julia, jag är 15 år och bor hos min familj i en liten villa. Går i skolan och är precis som alla andra. Eller?

RSS 2.0