Gårdagen

Hallå! Jag bloggade ju inget igår vilket jag är medveten om. Hade lite fullt upp kan man väl säga (Y)

Ska bara börja med att påpeka vårt väder, typ världens skummaste ju! Går bara upp och ner hela tiden och igår va det typ asdimmigt hela dagen, sjukt störande -.-'

I alla fall! Åkte med Anna hem efter skolan för jag rider ju Hæra på onsdagar. Men det blev lite ändringar så jag och Anna bytte häst efter halva vägen ungefär så jag fick testa Vökull på hemvägen. Sjukt nervös va jag eftersom jag aldrig ridit han förut och jag vet ju att han lätt spänner sig och sticker iväg. Men det gick jättebra faktiskt! Han spände sig några gånger men jag fick han att slappna av rätt fort igen och han stack inte en enda gång :D Myshäst! Anna var också nöjd med hur Vökull skötte sig och vill att jag ska ta hela ridpasset med honom nästa gång, det är jag däremot lite osäker inför, han är så sjukt annorlunda att rida om man jämför med Hæra :S Men vi får väl se vad som händer :}

Efter stallet gick vi hem till Anna igen och började baka nutellamuffins som vi ska sälja på lördag för att få in pengar till balen. Jag var så sjukt trött när klockan va 9 så mamma fick komma och hämta mig så jag fick inte smaka när muffinsen va klara :{ Men smeten va i alla fall mycket god så det blir nog bra! Fick även kolla lite på de små kaninungar som familjen Hansson odlat fram ;) Sjukt söta och så fruktansvärt små!! :o

Känner att detta inlägget börjar bli väldigt långt så jag tror vi avrundar här. Idag drar jag och mamma in till Ua efter skolan för att köpa ny ridhjälm till mig, kulkul! Ska även snacka med henne angående vart Edwin ska sova när han kommer... Jag vägrar låta han sova i rummet så långt bort från mitt rum som möjligt där mamma vill att han ska sova, aldrig i livet! Lovar att hon har planerat att sabba denna helgen så mycket hon bara kan för mig x(

Xoxo Julia <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

likenobody.blogg.se

Mitt namn är Julia, jag är 15 år och bor hos min familj i en liten villa. Går i skolan och är precis som alla andra. Eller?

RSS 2.0