Jag måste

Jag måste göra det. Jag måste klara det. Jag har inget val.

Jag måste bli positiv till skolan. Jag bara måste ifall jag ska gå ut med minst C i alla ämnen. Eller ska jag ändra målet? Ska jag nöja mig med minst E i alla ämnen?

Jag vet att jag kan klara det. Jag måste veta, jag måste tro. Jag bara måste göra det. Jag bara måste klara det.

Men jag är ingen mönsterelev med MVG i genomsnittsbetyg som min syster. Jag kommer aldrig bli som hon hur mycket ni än vill tro det. Jag kommer inte klara det.

Jag kommer misslyckas, igen. Sätter jag för höga krav på mig själv? Försöker jag nå något som är på andra sidan jorden? Jag kommer inte klara det.

Det är det ända jag vet just nu. Det är det ända jag tror på.

xoxo Julia <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

likenobody.blogg.se

Mitt namn är Julia, jag är 15 år och bor hos min familj i en liten villa. Går i skolan och är precis som alla andra. Eller?

RSS 2.0