Puss!

Hallå! Ännu en dag avklarad (Y)

Har egentligen inte mycket att säga, vart en helt vanlig dag typ, inget speciellt har hänt. Åt nutella med Kristin och Lisa på lunchen igen ^^ Aja, jag har två saker jag skulle vilja ta upp lite snabbt bara.

1. Det här att döma folk på förhand eller att ta för givet vad folk gör. Det är helt IDIOTISKT rent ut sagt! Hatar det verkligen! T.ex om man går hem från skolan och alla bara tar för givet att man skolkar bara för att man inte ser "sjuk" ut och man får massa skit för det. Seriöst, lägg ner bara! Ni har ingen f*cking aning om denna personens anledning. Hon eller han kanske inte mår bra psykiskt, det kanske har hänt något hemma, eller någon i släkten kanske inte mår bra. Det behöver inte vara stora saker som händer, man kanske bara är orolig över en vän och känner att man inte orkar sitta i skolan och vara glad och social. Ni har ingen j*vla aning! Så lägg ner den skiten helt seriöst, väx upp.

2. Den här andra saken är lite mer positiv, det handlar nämligen om käääärlek! Ooh ;) Det råkar nu vara så att jag är lite nykär i en kille och skulle mer än gärna vilja att ni kom med lite tips och råd :} Hur gör ni när ni gillar en kille och vill få hans uppmärksamhet? Vad säger ni? Hur agerar ni i hans eller hennes sällskap? Låtsas ni som ingenting eller tycker ni att det är lika bra att berätta hur det är med en gång? Jag snackar redan med honom och han vet att jag gillar han, har ingen aning ifall han tycker om mig, men vi är vänner i alla fall och det duger för mig. Men jag är jättenyfiken på vad ni tycker och tänker, och hur ni fångar killens eller tjejens intresse! :D Kommentera gärna och berätta massor! Har ni också vart sådär riktigt nykära någon gång? Eller är ni kanske det precis just nu? ;)

xoxo Julia <3



Kommentarer
Anonym

Förstår din situation.
Den är hemsk. Har tyvärr varit i samma och pratade ju då med dig! :D
Har inte så bra förslag... Hmm.
Försök visa honom att i gillar honom (väldigt mycket honom nu märkte jag..) men va inte för på då tröttnar han *host*
Låt han börja sms:a ibland också, så det inte alltid typ bara blir du. Tillslut när du känner dig redo säger du det rakt ut till honom.
Typ som du sa till mig att jag skulle säga till han! Fast lite annorlunda.

Puss och kram :* <3
Hoppas du förstod vad jag mena x)

2013-01-10 @ 21:27:20
URL: http://Christinayesjulia.bloggplatsen.se
Ida

Tack för att du tog upp det Julia, Du är en person som verkligen BRYR sig om andra!

Tack vännen<3

2013-01-10 @ 22:26:38
URL: http://iiidas.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

likenobody.blogg.se

Mitt namn är Julia, jag är 15 år och bor hos min familj i en liten villa. Går i skolan och är precis som alla andra. Eller?

RSS 2.0