Markarbete med Sally

Träning igår gick så himla bra! :D Känns verkligen som att jag hittat de sista knapparna och Marie höll helt med. Det är så kul när man märker att ens träning har lett till färdigheter och när man känner att det man gör faktiskt fungerar!
 
 
Jag kommer ihåg när jag började rida Sally för typ ca 2 år sen. Herre vad tiden har gått fort! O.O Jag minns att jag var nervös för att sitta upp på henne eftersom hon var så sprallig och stark. Jag hade verkligen ingen kontroll över huvud taget, rusade runt i paddocken varv efter varv, hehe... Skumt nog har jag alltid gillat att rida lite ''problemhästar'', hästar som man får jobba lite med. Så har det alltid varit, jag har alltid viljat rida hästen på ridskolan som ingen annan gillade, och åter igen fastnade jag för Sally. Ponnyn som jag hade noll kontroll över! Jag är glad att jag fortsatte jobba och träna med henne. Se bara hur långt vi har kommit :D Visst, hon är fortfarande pigg och glad och drar i hoppingen, men denna gången är jag med på det och kan styra upp det när det inte riktigt fungerar. Dressyren är en dröm, jobbar fint i alla gångarter! Till och med gallopen är fullt kontrolerbar nu :) Så himla underbart. Vi har utvecklats så mycket tillsammans och jag har lärt mig en hel del på de här åren. Börjar ju tyvärr växa ur min lilla c-ponny nu men än så länge fungerar det och jag tänker fortsätta utvecklas med henne så länge jag kan!
 
 
 
Xoxo Julia <3
 


Kommentarer
Anonym

Är inte Sally en gammal rutinerad tävlings ponny?
Tror knappast hon är en "problemhäst" lixom...

2013-09-17 @ 15:38:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

likenobody.blogg.se

Mitt namn är Julia, jag är 15 år och bor hos min familj i en liten villa. Går i skolan och är precis som alla andra. Eller?

RSS 2.0