"Söndag 29/4-12"

""Man kan aldrig förstå något man själv inte gått igenom"

Då har jag inget val. Jag har bestämt mig."

Hade haft dessa tankar och funderingar långt innan jag skrev detta, det hela började ungefär ett åt innan detta, alltså två år från nu. Men så långt bak orkar vi inte gräva!

Det var hur som helst detta citat som triggade mig att börja och fortsätta. Jag hade nämligen en före detta kompis med anorexia som hela tiden sa att jag inte förstod. Hon menade inget illa, det vet jag, men det var ändå frustrerande eftersom hon var mitt allt och jag ville finnas där för henne och förstå henne när ingen annan gjorde det. Jag ville alltså gå igenom det hemska hon ofrivilligt fick gå igenom...

Jag minns så väl när hon gav mig ett halsband med en nyckel och sa att jag hade nyckeln till hennes hjärta. Det var den bästa dagen i mitt liv och jag köpte ett annat nyckelhalsband till henne där det stod samma sak inristat. Som det ser ut nu dock så verkar det som att vi båda har bytt lås...

xoxo Julia <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

likenobody.blogg.se

Mitt namn är Julia, jag är 15 år och bor hos min familj i en liten villa. Går i skolan och är precis som alla andra. Eller?

RSS 2.0