"Tisdag 5/2-13"

"Haha, hej igen nästan ett år senare!
Har inte vågat öppna dig förrän nu, men jag sitter bara här och skrattar åt det jag skrev för nästan ett år sen! Visst, lite hemskt är det att ha detta som minne. Alla känslor jag kände då kommer tillbaka nu. Kan inte fatta att jag glömt bort den tiden. Utan dig kära bok hade nog dessa minnen varit borta nu. Har haft så mycket annat att tänka på än mat! Min underbara Friend Anna till exempel ;)

Tänk att jag bara lyckades hålla detta schema i 7 dagar. Patetiskt... Men det visar ändå inte hur svag jag var, utan hur stark jag har blivit, och att jag faktiskt var så stark redan då att jag en dag, den 7/5-12, bara bestämde mig för att sluta. Jag har bara ställt mig på en våg två gånger sen dess. Det är ganska mäktigt. Att från att ha vägt sig och varit beroende av siffror varje dag till att bara sluta. Det är nått jag verkligen är stolt över mig själv för! Och vet ni vad? Jag väger troligtvis över 50 kg, är vacker och så jävla lycklig!"

Nu tänker ni säkert att detta var väl inget. 7 dagar liksom. Men jag har inte berättar hela min historia okej? Långt ifrån! Detta är bara en liten del av min helvetestid kom ihåg det. Och som sagt, jag uttryckte mig lite dåligt förut. Absolut finns de dom som mår dåligt för att de blir misshandlade hemma eller mobbade, men det var inte det jag snackade om. Jag menade sånna som jag, som egentligen bara är blinda för allt fint som faktiskt finns i deras liv. Så ni som mår dåligt av annat skäl ta inte åt er om ni känner att jag klankar ner på er eller nått! Ni är ALLA så jäkla starka och vackra, och mår ni dåligt så ska ni absolut inte behöva bära på det själva. Det finns fler som oss alla, ingen går ensam, ni kommer alla finna er väg, er dörr till friheten.

xoxo Julia <3



Kommentarer
Ida

Wow Julia, vilket BRA inlägg. Läste även detta med vikten och anorexia, sjukt starkt gjort av dig och skriva,för det är sant, det är ju igentligen privat!
Lycka till med de nationella<3

2013-02-05 @ 22:33:43
URL: http://iiidas.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

likenobody.blogg.se

Mitt namn är Julia, jag är 15 år och bor hos min familj i en liten villa. Går i skolan och är precis som alla andra. Eller?

RSS 2.0