Läsarfrågor + kommentarer

Alva-->
"Varför vill du inte ÄTA???"

Att jag inte äter ibland beror på att jag hamnar i "svackor" emellanåt men det är ingen fara. Jag bara tappar matlusten under en längre eller kortare period, jag vet inte varför, men det går över. Jag är på väg upp igen :}

Ida-->
"Julia, det är FARLIGT att inte äta! Det har jag lärt mig ;( du är ju så otroligt fin, och smal, du var jätte fin ikväll :)<3 ÄT!"

Tro mig, jag vet att det är farligt att inte äta, jag är fullt medveten om det. Jag är väl bara rädd för att jag ska börja tycka om mat lite för mycket ;) Tack Ida, du var också jättevacker!

Anonym-->
"Fattar du inte att du är fittsmal!!!
Du drar ner andra som är större än dig bara så du är medveten."

Börja skriva ditt namn och stå för det du säger för jag kan räkna ut med lilltån vem du är. Hur som helst så är det ju inte direkt så att jag går runt och säger att varken jag eller någon annan är tjock eller smal, eller hur? Sluta stör dig på att jag inte äter för det är mitt val, mitt liv som jag formar som jag vill. Ingen behöver bli förolämpad, jag förstår inte ens hur man kan bli förolämpad för att EN person i ens omgivning väljer att skippa lunchen i skolan t.ex. Kolla åt ett annat håll i så fall, för jag har aldrig nämnt någon annans vikt än min egen och att förolämpa finns inte i min väg. Tack för att du tycker att jag är smal, jag tar det som en komplimang :)

Xoxo Julia <3

~Gammal bild men samma outfit på skolavslutningen idag~



Kommentarer
Julia W

Kära, saknade och vackra Julia. Jag tror jag förstår dig, eller det vill jag iallafall. Du följde mig och hjälpte mig både före och under min sjukaste period. Allt stöd du gav mig, önskar jag att jag kunde, eller fick, ge tillbaka. Men eftersom vi glidit ifrån varandra, är möjligheten liten, men jag vill att du hjälper dig själv, på samma sätt som du hjälpte mig.
Kramen du gav mig idag, hade jag inte förväntat mig. Det gjorde min dag. Det gjorde avslutningen på sotenässkolan bättre. Jag vet att du inte vill att man skriver långa texter. Men, det går inte. Det finns så mycket jag vill säga dig, men jag tycks aldrig kunna skriva något avslut utan att återkomma. Ta hand om dig, förstör inte din vackra och perfekta kropp. Jag förstörde min, gör inte samma misstag. Ta tag i det nu, kämpa. Jag tror på dig, och önskar dig all lycka i framtiden. Det förtjänar du.
Tack, för allt Julia. Du anar inte hur värdefull du är och har varit för mig. Utan dig, hade jag nog inte varit den jag är. Du har hjälpt mig på ett sätt ingen annan gjort.
Älskade syster, du finns fortfarande kvar, i mitt hjärta, även fast det aldrig blir som det var. Jag kommer aldrig glömma dig.
Kram, Julia W.

2013-06-14 @ 20:20:00
Anonym

Vill bara nämna att man inte behöver berätta sin vilt för att förolämpa någon som är större än sig själv. Man kan räkna ut det själv och de gör satans ont att se något sjukt smal inte äta något alls, och skriva i bloggen att du inte ska äta något alls. Vill bara att du ska veta att om det ska hända något med din vilt så är de att du ska gå upp och inte ner. Blir du smalare så kommer man inte kunna se dig när du står på sidan. Och det kommer bara finnas skinn och ben kvar. Säg nu inte att du har några muskler och bara fett för muskler är de enda du har. Skärp dig nu allvarligt och hoppas att du får den hjälpen du behöver.

2013-06-15 @ 20:29:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

likenobody.blogg.se

Mitt namn är Julia, jag är 15 år och bor hos min familj i en liten villa. Går i skolan och är precis som alla andra. Eller?

RSS 2.0