Första träningen med Dolly

Det gick väl hyfsat okej. Shiet vilken tuff liten ponny att rida! Här kan vi snacka rida med varenda muskel jag inte har O.o Kommer ha sjuk träningsvärk imorgon! Det var en svettig Dolly och en genomsvettig Julia som kom in i stallet efter ett första ridpass.


Blev mycket grunder idag då jag måste lära känna henne innan vi går vidare. Vi kommer långsamt jobba oss uppåt med ett steg i taget, jag måste låta detta ta tid ifall jag ska kunna åka iväg något med henne nästa år. Börja med att sätta dressyren, sen markarbete och sist hoppningen. Hoppade faktiskt ett litet skutt idag men vi måste verkligen lära känna varandra ordentligt ifall detta ska gå någe bra. Hoppas kunna utvecklas ytterligare med denna lilla vän så nu blir det hårdträning framöver! Det gillar vi!

Xoxo Julia <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

likenobody.blogg.se

Mitt namn är Julia, jag är 15 år och bor hos min familj i en liten villa. Går i skolan och är precis som alla andra. Eller?

RSS 2.0