Ask.fm

Vad fan går den sidan ut på egentligen? Eller rättare sagt, vad fan använder vi den till?


Jag har personligen inte velat skaffa något konto där därför att jag inte har känt mig i behov av ett, men gjorde det i helgen bara för att kolla lite vad det var för nått. Någon dag senare pratar jag med min kompis om just den sidan, ask.fm, och hon berättade att hon fick massa spydiga, dryga och rent av elaka kommentarer så jag gick självklart in på hennes sida för att kolla vad folk skrev till henne. Självklart hade hon rätt.
Folk kastar ut sig både det ena och det andra och tror att de kan skriva precis vad det vill eftersom de är anonyma!? Seriöst, riktigt elaka saker. Nu har ju inte jag haft mitt konto där speciellt länge men har ändå fått 3 sånna kommentarer. T.ex. ''Varför klippte du dig kort? Du passar inte i det, det är fult'' o.s.v.. Jag menar, hallå eller, jag vet att mitt hår ser kaos ut, jag gillar det inte heller. Men det växer inte ut fortare direkt för att ni sitter och skriver att jag är ful. Jag var såklart berädd på att dessa kommentarer skulle komma och därför blir jag inte så speciellt upprörd över de folk skriver till mig personligen. Men alla andra då? Ni sårar faktiskt andra genom att skriva sånt. Och anonymt? Hallå vakna! Skriv fan inget till en person som du inte kan säga till den utanför all teknik.


Jag kommer att ha kvar mitt konto av ren nyfikenhet vad folk kommer, eller inte kommer att skriva där. Men väx upp.


Xoxo Julia <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

likenobody.blogg.se

Mitt namn är Julia, jag är 15 år och bor hos min familj i en liten villa. Går i skolan och är precis som alla andra. Eller?

RSS 2.0